Banken en verzekeraars scoren een ruime 7,5 op (online) service

Hoewel banken en verzekeraars nog veel kunnen verbeteren in hun communicatie met de nieuwste technologieën, laat onderzoek van Avanade zien dat de Nederlandse consument toch redelijk tevreden is over de (online) service. Uit het onderzoek blijkt dat de twee instanties gemiddeld een  7,5 en 7,6 scoren.

Meer dan de helft van de mensen die meewerkten peinst er niet over om over te stappen van bank of verzekeraar, hoewel ruim 12% dit wel zou overwegen als dit proces eenvoudiger zou worden. Toch geeft bijna een derde van de ondervraagden aan dat hun verzekeraar zich niet onderscheidt van anderen.

Verbeterpunten

Hoe kunnen beide instanties dan sociale media inzetten om zich in de kijker te spelen en de klanttevredenheid te vergroten? Nou, daar hebben de respondenten genoeg ideeën over. Jongeren noemen vooral de app als onderscheidend vermogen. Veel mensen zien dit, in combinatie met webchat en sociale media, als de toekomst. Verbeterpunten voor de verzekeraars zijn een open en eerlijke communicatie en het duidelijk beantwoorden van vragen.

Avanade

De Social Media Insurance Monitor

Hoe verzekeraars het op de sociale mediamarkt doen, wordt ieder jaar grondig en onafhankelijk onderzocht door het bedrijf ITDS middels de Social Media Insurance Monitor. De resultaten van dit onderzoek voor 2014 worden binnenkort in het SoMe magazine gepresenteerd.