Welke verzekeraar is de sterkste social mediamarketeer?

Elke verzekeraar is bezig met social media. Maar met welk doel, en belangrijker nog: is het effectief? Dat is de vraag die ITDS Business Consultants zich stelt, en sinds 2011 succesvol beantwoordt in de Social Media Insurance Monitor. Wie gaat er dit jaar met de gouden Award vandoor?

De Social Media Insurance Monitor

De afgelopen drie edities van de Monitor hebben het onderzoek van ITDS op de kaart gezet. Want het bedrijf laat niet alleen zien welke verzekeraars het beste scoren op het gebied van sociale media, ook worden aanbevelingen en tips gegeven om als verzekeraar nóg succesvoller te worden. En elk jaar worden deze resultaten gepresenteerd in het SoMe magazine.

Zo bleek in het onderzoek van afgelopen jaar dat Centraal Beheer Achmea, in vergelijking met de 68 andere onderzochte verzekeraars,  de kanalen zoals Facebook en Twitter het effectiefst inzette. Bij het onderzoek wordt onder andere rekening gehouden met de (content)strategie en de verankering van sociale media in de organisatie.

so me 2013

Sociale media steeds verder ingebed bij verzekeraars

Het onderzoeksbedrijf stelt dat de sterk stijgende cijfers van enkele verzekeraars erop duidt dat de jaarlijkse monitor wel degelijk iets teweeg heeft gebracht in de verzekeringsbranche. Toch zijn een grote groep verzekeraars nog altijd niet bewust van het feit hoe belangrijk deze tak is binnen hun organisatie.

Uit de cijfers van dit jaar zal blijken of het kwartje inmiddels wél gevallen is. ITDS laat weten komende 9 oktober de resultaten te presenteren.