SEO / SEA

 

SEO: long tail keywords zijn de basis

seoZoekmachineoptimalisatie (SEO) begint met een grondig zoekwoordenonderzoek. Dit onderzoek moet immers relevante zoekwoorden opleveren op basis waarvan je de pagina’s van je website kunt optimaliseren. Deze zoekwoorden beïnvloeden de inhoud van je website, maar ook te navigatie, afbeeldingen, meta data, links enzovoort. Vaak legt men echter de nadruk op zoekwoorden met veel zoekvolume. Dit zoekvolume is weliswaar heel belangrijk, maar ook long tail keywords kunnen erg waardevol zijn, ondanks dat ze minder zoekvolume hebben. Ze hebben namelijk een aantal voordelen:

Minder concurrentie

Voor long tail keywords bestaat, in vergelijking met zoekwoorden die uit één woord bestaan, veel minder concurrentie. Door de lagere concurrentie ligt de CPC ook veel lager en kost het dus minder. Met drie, vier of vijf woorden per zoekwoord kom je bovendien sneller bovenaan de zoekresultaten.

Meer conversies

Het doel van SEO inspanningen is natuurlijk meer conversies realiseren. Door het gebruik van long tail keywords krijg je zeer specifieke zoekopdrachten, waardoor de kans veel hoger is dat deze bezoekers converteren.

199937191_b764eefc02_b1Meer geëngageerde bezoekers

De mensen die via long tail keywords binnenkomen zijn geëngageerde bezoekers. Deze bezoekers scoren beter op statistieken als time-on-site, bounce rate en pageviews. Hierdoor stijgt de kans op conversies en dus kwalitatieve bezoeken.

Meer zichtbaarheid

Wat veel mensen niet weten, is dat long tail keywords ook kunnen zorgen voor meer zichtbaarheid. Wanneer je goed scoort op long tail keywords, krijgt je website ook meer autoriteit op het gebied van kortere zoekopdrachten.

 

 

Slideshare

WordStream Webinar: Is the Long Tail Dead? from Internet Marketing Software – WordStream

 

Check Page Rank of your Web site pages instantly:



This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service