E-commercie

Welke verzekeraar is de sterkste social mediamarketeer?
in E-commercie

Welke verzekeraar is de sterkste social mediamarketeer?

Elke verzekeraar is bezig met social media. Maar met welk doel, en belangrijker nog: is het effectief? Dat is de vraag die ITDS Business Consultants zich stelt, en sinds 2011 succesvol beantwoordt in de Social Media Insurance Monitor. Wie gaat er dit jaar met de gouden Award vandoor? De Social Media Insurance Monitor De afgelopen drie edities van de Monitor […]

Lees verder ›
Online zoekgedrag vrouwen laat duidelijke trends zien
in E-commercie, Zoekoptimalisatie

Online zoekgedrag vrouwen laat duidelijke trends zien

We wisten al dat vrouwen gemiddeld langer online zijn dan mannen. Helemaal op retail sites blijken vrouwen veel tijd door te brengen: daar zijn vrouwen zeker twintig procent langer actief dan hun vriend of echtgenoot. Deze uitkomsten van het onderzoek Women on the Web: How Women are Shaping the Internet, hebben marketeers van zeer nuttige informatie voorzien (presentatie). Met een […]

Lees verder ›
Office Depot wil producten binnen het uur leveren
in E-commercie

Office Depot wil producten binnen het uur leveren

De strijd op het internet tussen online winkels wordt steeds heviger. Het gaat niet alleen om het bieden van de laagste prijs, maar ook de voorwaarden worden steeds belangrijker. Niet voor niets rolt Office Depot een One hour delivery service uit in thuisland Amerika. Een van ’s werelds grootste leveranciers van kantoorartikelen wil klanten de mogelijkheid bieden om een bestelling […]

Lees verder ›
Tips voor het creëren van content
in E-commercie

Tips voor het creëren van content

Wie zelf actief is in de wereld van online marketing zal als geen ander weten dat SEO vandaag de dag een belangrijke rol speelt bij het promoten van een product of website. Bij goede SEO is ook het creëren van nieuwe content erg belangrijk en het vinden van inspiratie daarvoor is niet altijd gemakkelijk. Het is met een beetje goede […]

Lees verder ›
Internet gebruiken bij bedrijfsvoering
in E-commercie

Internet gebruiken bij bedrijfsvoering

Internetmarketing is tegenwoordig onmisbaar voor marketeers en ondernemers. Het web is niet alleen meer een manier om je producten of diensten te verbeteren, het is bittere noodzaak mee te gaan in deze ontwikkelingen om overeind te blijven in concurrerende industrieën. Neemt niet weg dat als je up to date blijft van wat er allemaal gebeurt, maar vooral wat er allemaal […]

Lees verder ›
American Express combineert e-commerce met televisie
in E-commercie

American Express combineert e-commerce met televisie

  American Express is een samenwerking gestart met televisiezenders van NBC Universal en Fox van News Corp. om e-commerce en televisie meer met elkaar te verbinden. Het idee is dat kijkers eenvoudiger vanaf hun tablet of smartphone producten die tijdens programma’s worden getoond kunnen bestellen. Uiteraard moeten die dan worden betaald met een American Express-creditcard. Waar er op internet continu […]

Lees verder ›
E-commerce voor 2013
in E-commercie

E-commerce voor 2013

De afgelopen jaren is e-commerce enorm gegroeid. Voor succesvolle en groeiende dingen komt er altijd een tijd dat het minder wordt. E-commerce zal in 2013 minder hard groeien. De groei in omzet zal wel blijven bestaan, maar het groeipercentage zal afnemen. De voornaamste reden van deze daling is de groei in herhalingsaankopen. Gezien de hoeveelheid data die er is vrijgekomen […]

Lees verder ›